WYDAWNICTWO Bez%20tytu%C5%82u_2.png-70%  

STATKI, OKRĘTY, ŻAGLOWCE. MOTO RETRO

STATKI, OKRĘTY, ŻAGLOWCE. MOTO RETRO - Bosz
search

    STATKI, OKRĘTY, ŻAGLOWCE. MOTO RETRO

    Jan Łoziński

    Bosz

    9788375762938

    28 x 21

    112

    twarda

    Trzeci już album z serii MOTO RETRO prezentuje flotę II Rzeczypospolitej. Polska, uzyskawszy po pierwszej wojnie światowej 140-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku, od razu postawiła na rozwój gospodarki morskiej. Szybko podjęto decyzję o budowie pełnomorskiego portu w Gdyni, kupowano statki handlowe, a wkrótce, w latach trzydziestych, także

    Trzeci już album z serii MOTO RETRO prezentuje flotę II Rzeczypospolitej. Polska, uzyskawszy po pierwszej wojnie światowej 140-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku, od razu postawiła na rozwój gospodarki morskiej. Szybko podjęto decyzję o budowie pełnomorskiego portu w Gdyni, kupowano statki handlowe, a wkrótce, w latach trzydziestych, także pasażerskie transatlantyki, w tym nowoczesne m/s "Piłsudski" i m/s "Batory", które przeznaczono do obsługi reprezentacyjnej linii Gdynia-Nowy York. Na żaglowcach "Lwów" i "Dar Pomorza" szkoliły się kadry wykwalifikowanych marynarzy i nawigatorów. To właśnie w międzywojennej Polsce ustanowiono Święto Morza i niezwykle uroczyście obchodzono je w całym kraju - od Gdyni aż po Kraków. Zdjęcia pochodzą z Narodowego Archiwum Cyfrowego, a wstęp napisał Grzegorz Rogowski, autor książki Pod polską banderą przez Atlantyk.

    czytaj więcej
    Produkt poekspozycyjny lub końcówka magazynowa.
    Może posiadać nieznaczne uszkodzenia (np. metki cenowe, przybrudzenia, zarysowania, zagięcia), które nie wpływają na funkcjonalność produktu.
      STATKI, OKRĘTY, ŻAGLOWCE. MOTO RETRO - Bosz
      12,22 zł
      34,90 zł
      Taniej o: 22.69 zł (-65%)


      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      STATKI, OKRĘTY, ŻAGLOWCE. MOTO RETRO

      Trzeci już album z serii MOTO RETRO prezentuje flotę II Rzeczypospolitej. Polska, uzyskawszy po pierwszej wojnie światowej 140-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku, od razu postawiła na rozwój gospodarki morskiej. Szybko podjęto decyzję o budowie pełnomorskiego portu w Gdyni, kupowano statki handlowe, a wkrótce, w latach trzydziestych, także pasażerskie ...

      Napisz swoją opinię