WYDAWNICTWO Bez%20tytu%C5%82u_2.png-70%  

NAUCZYCIEL A NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLE. CYFROWY TUBYLEC W SZKOLE. DIAGNOZY I OTWARCIA 2

NAUCZYCIEL A NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLE. CYFROWY TUBYLEC W SZKOLE. DIAGNOZY I OTWARCIA 2 - Adam Marszałek
search

    NAUCZYCIEL A NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLE. CYFROWY TUBYLEC W SZKOLE. DIAGNOZY I OTWARCIA 2

    Joanna Dziekońska, Marzenna Nowicka

    Adam Marszałek

    9788366220034

    16 x 23

    266

    miękka

    Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia – cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym

    Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia – cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a nowe technologie w szkole, proponujemy przeniesienie uwagi na osobę nauczyciela. Pedagodzy to cyfrowi imigranci – dopiero w młodości lub nawet później, w dorosłym życiu, rozpoczęli nabywanie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w świecie nowych technologii. [...] Tymczasem dynamicznie zmieniający się świat medialny stawia przed nauczycielem i szkołą nowe wyzwania. Konieczność pokonywania rozbieżności między oddziaływaniem tradycyjnym (chciałoby się rzec analogowym) i wspartym nowymi technologiami domaga się od nauczyciela poszukiwania innych dróg porozumienia z uczniami i pełnienia swojej roli. W niniejszym tomie zapraszamy do refleksji nad prze-mianami funkcjonowania nauczyciela w czasach rozwoju technologii cyfrowych. Fragment Wstępu Badacze problematyki nowych technologii w szkole rzadko koncentrują uwagę na nauczycielach. Większość opracowań zajmujących się tą tematyką rozpatruje metodyczne aspekty włączania urządzeń informacyjno-komunikacyjnych do procesu kształcenia lub przybliża zagrożenia związane z niewłaściwym wykorzystaniem smartfonów, tabletów czy mediów społecznościowych. Zarówno skupianie się wyłącznie na aspektach dydaktycznych, jak i podkreślanie negatywnych stron mediów znacząco ogranicza badanie ich roli w nabywaniu nowych kompetencji czy budowaniu struktur wiedzy. Przygotowywana pozycja wykracza poza nakreślone wyżej ramy, postrzegając nauczyciela w roli ciągłego poszukiwacza dróg porozumienia z uczniami – użytkownikami nowoczesnych technologii. Analiza społecznego kontekstu korzystania z nowych technologii w szkole, w tym badanie nastawienia nauczycieli do ich stosowania, jest ważna. Ta perspektywa dominuje w tekstach recenzowanej książki. Fragment recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG

    czytaj więcej
    Produkt poekspozycyjny lub końcówka magazynowa.
    Może posiadać nieznaczne uszkodzenia (np. metki cenowe, przybrudzenia, zarysowania, zagięcia), które nie wpływają na funkcjonalność produktu.
      NAUCZYCIEL A NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLE. CYFROWY TUBYLEC W SZKOLE. DIAGNOZY I OTWARCIA 2 - Adam Marszałek
      27,30 zł
      42,00 zł
      Taniej o: 14.7 zł (-35%)


      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      NAUCZYCIEL A NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLE. CYFROWY TUBYLEC W SZKOLE. DIAGNOZY I OTWARCIA 2

      Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia – cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a nowe ...

      Napisz swoją opinię