"Program wychowania przedszkolnego" autorstwa Jolanty Kopały, Elżbiety Tokarskiej i Elżbiety Kordos - znowelizowany zgodnie z nową podstawą programową - jest opracowany w formie przystępnego przewodnika, który wskazuje nauczycielowi, jak ma realizować proces wychowawczo-dydaktyczny dzień po dniu. Uwzględnia układ treści z podziałem na okresy
"Program wychowania przedszkolnego" autorstwa Jolanty Kopały, Elżbiety Tokarskiej i Elżbiety Kordos - znowelizowany zgodnie z nową podstawą programową - jest opracowany w formie przystępnego przewodnika, który wskazuje nauczycielowi, jak ma realizować proces wychowawczo-dydaktyczny dzień po dniu. Uwzględnia układ treści z podziałem na okresy rozwojowe dziecka, sposoby realizacji treści oraz działania wspomagające.Ideą przewodnią programu jest skoncentrowanie się na indywidualnym rozwoju dziecka, na odkrywaniu jego zdolności i zainteresowań - z zachowaniem zasady stopniowania trudności.Program zawiera opis sposobu realizacji celów kształcenia, ustalonych w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego, czyli: - szczegółowe cele kształcenia i wychowania z uwzględnieniem 17 obszarów, - treści zgodne z treściami nauczania, - sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i możliwości dzieci, - metody przeprowadzania analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.Koncepcja programu służy ukierunkowanemu wspomaganiu rozwoju dzieci od adaptacji przedszkolnej do zbudowania gotowości szkolnej.Treści programowe podzielono na trzy grupy: - poziom umiejętności i wiadomości dzieci młodszych (3- i 4-letnich) - poziom umiejętności i wiadomości dzieci 5-letnich - poziom osiągnięć edukacyjnych dziecka 6-letniegoWażnym elementem programu jest część poświęcona dzieciom 6-letnim uwzględniająca wymagania - umiejętności z zakresu czytania i przygotowania dzieci do nabywania umiejętności pisania, a także umiejętności matematyczne - niezbędne do podjęcia nauki w szkole.W programie zaakcentowano ponadto: - indywidualizację pracy poprzez propozycję pracy z dzieckiem zdolnym - działania w grupach zróżnicowanych wiekowo.Omówiono także zasady prowadzenia obserwacji i diagnozy przedszkolnej - jako załącznik dodano dokument Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.Do programu dołączono specjalny terminarz z wykazem typowych i nietypowych świąt przedszkolnych.
czytaj więcej Produkt może mieć uszkodzone opakowanie, metkę cenową lub naruszoną plombę fabryczną opakowania.
Uszkodzenia nie wpływają na funkcjonalność produktu.
Produkt jest nieużywany, kompletny i fabrycznie nowy.