TORBY NA PREZENTYBez%20tytu%C5%82u_2.png 

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY U DZIECI Z USZKODZENIAMI OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY U DZIECI Z USZKODZENIAMI OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO - Harmonia
search

    METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY U DZIECI Z USZKODZENIAMI OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO

    Bożenna Odowska-Szlachcic

    Harmonia

    9788371344022

    20.5 x 14.5

    156

    miękka


    Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają.
    W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz


    Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają.
    W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność.
    Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.
    W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.Spis treści:
    CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy
    Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego
    1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych
    1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
    Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej
    2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia
    2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej
    2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych
    2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej
    2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy
    2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej
    2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej
    Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej
    3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych
    3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy
    3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych
    3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)
    3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji
    3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia
    Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego
    4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego
    4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
    4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa
    4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym
    4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym
    4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo
    4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej
    CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowyRozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy
    5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)
    5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne
    5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe
    5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych
    5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy
    5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej
    Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów artykulacyjnych
    6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe
    6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej
    6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego
    6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne
    6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne
    6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej
    6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną
    6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej
    6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców
    Osobom zainteresowanym ćwiczeniami stymulującym zmysły polecamy tejże Autorki kompleksowy program Aktywne zmysły wspomagający rozwój psychomotoryczny dziecka. Więcej informacji na stronie: www.aktywnezmysly.pl

    czytaj więcej
    Produkt może mieć uszkodzone opakowanie, metkę cenową lub naruszoną plombę fabryczną opakowania.
    Uszkodzenia nie wpływają na funkcjonalność produktu.
    Produkt jest nieużywany, kompletny i fabrycznie nowy.
      METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY U DZIECI Z USZKODZENIAMI OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO - Harmonia
      15,54 zł
      25,90 zł
      Taniej o: 10.36 zł (-40%)


      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY U DZIECI Z USZKODZENIAMI OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO


      Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają.
      W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym ...

      Napisz swoją opinię