WYDAWNICTWO Bez%20tytu%C5%82u_2.png-70%  

NAUCZYCIELSKIE DECYDOWANIE. REKONSTRUKCJA DOŚWIADCZEŃ Maria Groenwald

NAUCZYCIELSKIE DECYDOWANIE. REKONSTRUKCJA DOŚWIADCZEŃ Maria Groenwald - Impuls
search

    NAUCZYCIELSKIE DECYDOWANIE. REKONSTRUKCJA DOŚWIADCZEŃ Maria Groenwald

    Maria Groenwald

    Impuls

    9788380959934

    16.5 x 23.5

    204

    miękka

    W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura dialog działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich

    W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura dialog działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich decyzji nie uwzględnia się również w opracowaniach poświęconych refleksyjności ukazywanej jako namysł poprzedzający działanie. Umyka natomiast z tych rozważań moment ostatecznego postanowienia, akt dokonania wyboru jednej z kilku możliwych opcji, który wraz z poprzedzającą go refleksją jest składową jeszcze innej triady, obejmującej: refleksję decyzję sprawczość (Archer 2013; Bruner 2010).(fragment Wstępu)

    Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW

    Recenzowaną monografię zaliczam do tych usytuowanych w polu problemowym pedeutologii (a właściwie na przecięciu pedeutologii i dydaktyki ogólnej) publikacji, które są oryginalne nie tylko ze względu na tematykę, lecz także sposób jej podjęcia i realizację. Autorka badaczka procesów edukacyjnych głównie w obszarze egzaminów, diagnostyki edukacyjnej, szkolnego oceniania, współtworząca obecnie gdańską szkołę dydaktyki szkolnej przygotowała dzieło, które stanowi nie tyle domknięcie (w znaczeniu zwieńczenia) wcześniejszych prac, ile otwarcie dyskusji o sprawstwie nauczycieli poprzez przyjrzenie się wraz z nimi różnorakim decyzjom podejmowanym przez nich w szkolnej codzienności. [...] Innowacyjna konceptualizacja relacjonowanych w książce badań (skupienie na rekonstrukcji przestrzeni nauczycielskiego decydowania jako sposobach bycia z innymi w światach uczenia się, zanurzonych w zmianie oświatowej o wymiarze nie tylko politycznym, ale i kulturowym), odzwierciedlające się w narracji refleksyjność i rzetelność w zaznajamianiu czytelnika z tym, co i jak się stawało w trakcie przyjmowania modelu badań, dyskusja z koncepcjami wytyczającymi ramy teoretyczne postępowania oraz wreszcie kierunek i poziomy analiz wraz z punktami odniesienia w pracy z materiałem empirycznym zgromadzonym za pomocą wywiadów fokusowych [...] wszystko to prowadzi do otwartej teorii decydowania nauczycieli. []

    Książka może okazać się interesująca nie tylko dla wskazanych w niej wprost adresatów nauczycieli, studentów, edukatorów, lecz także doktorantów oraz nauczycieli akademickich. Znakomite teoretyczne wywody i lekcja aplikacji metody są tu nie do przecenienia. Z publikacji mogą korzystać zarówno uczestnicy seminariów oraz kierownicy i członkowie zespołów badawczych lokujących swoje projekty w tradycji rekonstrukcyjnej, jak i naukowcy pochodzący spoza dyscypliny, prowadzący badania w innej konwencji interpretatywnej.

    czytaj więcej
    Produkt poekspozycyjny lub końcówka magazynowa.
    Może posiadać nieznaczne uszkodzenia (np. metki cenowe, przybrudzenia, zarysowania, zagięcia), które nie wpływają na funkcjonalność produktu.
      NAUCZYCIELSKIE DECYDOWANIE. REKONSTRUKCJA DOŚWIADCZEŃ Maria Groenwald - Impuls
      13,97 zł
      39,90 zł
      Taniej o: 25.94 zł (-65%)


      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      NAUCZYCIELSKIE DECYDOWANIE. REKONSTRUKCJA DOŚWIADCZEŃ Maria Groenwald

      Napisz swoją opinię