WYDAWNICTWO Bez%20tytu%C5%82u_2.png-70%  

ZARYS OGÓLNEJ DYDAKTYKI NAUKI PODSTAWY I ORIENTACJE DLA KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI, NAUCZANIA I BADAŃ EDUKACYJNYCH Dietrich Benner

ZARYS OGÓLNEJ DYDAKTYKI NAUKI PODSTAWY I ORIENTACJE DLA KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI, NAUCZANIA I BADAŃ EDUKACYJNYCH Dietrich B...
search

    ZARYS OGÓLNEJ DYDAKTYKI NAUKI PODSTAWY I ORIENTACJE DLA KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI, NAUCZANIA I BADAŃ EDUKACYJNYCH Dietrich Benner

    Dietrich Benner

    Impuls

    9788380958968

    21 x 14.5

    424

    miękka

    Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.

    Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze

    Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.

    Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze wszystkich przedmiotów i w każdym typie szkół ani propozycji wielofunkcyjnej dydaktyki szczegółowej, którą można by się posługiwać na wszystkich przedmiotach należących do podstawy programowej kształcenia ogólnego. Jest to zarys ogólnej dydaktyki nauki. Opracowano w nim koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.

    Pojęcie dydaktyki stosuje się w niniejszym opracowaniu zgodnie z rozumieniem sięgającym swoimi korzeniami starożytnej Grecji. W jego centrum sytuują się czynności nauczania realizowane przez osoby nauczające i przyswajania przekazywanych treści przez uczącego się. To ostatnie dokonuje się w ramach procesu uczenia się wspieranego i zapośredniczonego przez nauczanie i jest od tego ściśle uzależnione. Współcześnie projektowanie i realizowanie dydaktyki jako nauki o nauczaniu straciło status oczywistości. W wielu koncepcjach dydaktycznych – zarówno ogólnych, jak i szczegółowych (przedmiotowych) – zrezygnowano w ogóle z pojęcia nauczania jako centralnej kategorii. Koncepcje te definiują siebie same jako teorie badające oraz analizujące dziedzinowe i ponaddziedzinowe uczenie się uczniów. Ta uwaga dotyczy nie tylko współczesnych projektów badawczych poświęconych nauczaniu–uczeniu się, które trafniej należałoby określić jako uczenie się–nauczanie, lecz także analiz teoretycznych z zakresu filozofii edukacji. Ich autorzy dostrzegają co prawda powiązania między doświadczeniem i uczeniem się, jednak zależność między nauczaniem i uczeniem się, tj. byciem nauczanym lub uczeniem się w trakcie nauczania, w znacznym stopniu wykracza poza obszar ich zainteresowania. Jako potwierdzenie tego niech wystarczy wskazanie na współczesne opracowania poświęcone podstawowym pojęciom pedagogicznym, takim jak „wychowanie” i „(samo)kształcenie”. W większości z nich analizy prowadzone są z perspektywy czynności uczenia się, a nie nauczania.

    czytaj więcej
    Produkt poekspozycyjny lub końcówka magazynowa.
    Może posiadać nieznaczne uszkodzenia (np. metki cenowe, przybrudzenia, zarysowania, zagięcia), które nie wpływają na funkcjonalność produktu.
      ZARYS OGÓLNEJ DYDAKTYKI NAUKI PODSTAWY I ORIENTACJE DLA KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI, NAUCZANIA I BADAŃ EDUKACYJNYCH Dietrich B...
      27,30 zł
      78,00 zł
      Taniej o: 50.7 zł (-65%)


      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      ZARYS OGÓLNEJ DYDAKTYKI NAUKI PODSTAWY I ORIENTACJE DLA KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI, NAUCZANIA I BADAŃ EDUKACYJNYCH Dietrich Benner

      Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.

      Monografia nie prezentuje ...

      Napisz swoją opinię