TORBY NA PREZENTYBez%20tytu%C5%82u_2.png 

ŻMIJEWSKI. PRZEWODNIK KRYTYKI POLITYCZNEJ

ŻMIJEWSKI. PRZEWODNIK KRYTYKI POLITYCZNEJ - Krytyka Polityczna
search

    ŻMIJEWSKI. PRZEWODNIK KRYTYKI POLITYCZNEJ

    Krytyka Polityczna

    9788362467167

    12 x 16.5

    304

    miękka

    Sztuka Artura Żmijewskiego wydaje się bezwstydna: nagie ciała, gra w berka w Auschwitz, wystawienie mszy w teatrze. A tak naprawdę bardzo wiele w niej wstydu. Naszego własnego. Przed patrzeniem na kalectwo, słuchaniem chóru głuchoniemych. Przed udziałem i zaangażowaniem. „Demonstrować? Przecież to obciach” - myślimy. Artysta konfrontuje nas

    Sztuka Artura Żmijewskiego wydaje się bezwstydna: nagie ciała, gra w berka w Auschwitz, wystawienie mszy w teatrze. A tak naprawdę bardzo wiele w niej wstydu. Naszego własnego. Przed patrzeniem na kalectwo, słuchaniem chóru głuchoniemych. Przed udziałem i zaangażowaniem. „Demonstrować? Przecież to obciach” - myślimy. Artysta konfrontuje nas z tym obciachem, ze społecznym i psychicznym oporem. Z silną pokusą cynizmu.

    Żmijewski to jeden z najbardziej kontrowersyjnych współczesnych twórców, wywołujący gorące dyskusje. Pole sztuki okazało się dla niego za ciasne, dlatego czerpie z polityki, dyskursu naukowego i doświadczenia ruchów społecznych. Eksperymentuje z publicznością i z innymi twórcami.

    Przewodnik Krytyki Politycznej pokazuję drogę artystyczną Artura Żmijewskiego - od sztuki krytycznej, przez głośny manifest Stosowane sztuki społeczne, aż po rolę kuratora Biennale w Berlinie.

    Artur Żmijewski - artysta i filmowiec związany z Fundacją Galerii Foksal. Redaktor artystyczny „Krytyki Politycznej”. Kurator 7. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie.

    SPIS TREŚCI

    WSTĘP

    Fałszywe odpolitycznienie. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Sławomir Sierakowski

    MŁODA SZTUKA POLSKA

    W sposób czujny, cwany i mądry. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski

    Maciej Gdula, Dwie sztuki krytyczne

    Andrzej Turowski, Sztuka, która wzbudza niepokój. Manifest artystyczno-polityczny sztuki szczególnej (fragment)

    STOSOWANE SZTUKI SPOŁECZNE

    Artur Żmijewski, Stosowane sztuki społeczne

    Piotr Szenajch, Jak być skutecznym i nie stracić esencji

    DEMOKRACJE

    Ekstaza pamięci. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Rafał Jakubowicz

    Ekstremalna codzienność. Z Arturem Żmijewskim rozmawia

    Sławek Belina

    Demokracje. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski

    Artur Żmijewski, Bronię Solidarnych

    CIAŁA I URZĄDZENIA

    Terror sprawnych. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Sebastian Cichocki

    Artur Żmijewski, Sens powtarzania

    Znaki niebezpieczeństwa. O filmie Powtórzenie z Pawłem Moczydłowskim rozmawiają Sebastian Cichocki i Artur Żmijewski

    KINO

    Filmowcy u bram. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Łukasz Maciejewski

    Ludzie uważają, że jestem politrukiem. Z Arturem Żmijewskim

    o filmie i prawdzie w sztuce rozmawia Jakub Majmurek

    Jakub Majmurek, Pozorna przezroczystość albo pragnienie skutku. Kilka uwag o filmach Artura Żmijewskiego

    ZAKOŃCZENIE

    Zaczarowując świat społeczny. Ze Sławomirem Sierakowskim rozmawia Artur Żmijewski

    czytaj więcej
    Produkt może mieć uszkodzone opakowanie, metkę cenową lub naruszoną plombę fabryczną opakowania.
    Uszkodzenia nie wpływają na funkcjonalność produktu.
    Produkt jest nieużywany, kompletny i fabrycznie nowy.
      ŻMIJEWSKI. PRZEWODNIK KRYTYKI POLITYCZNEJ - Krytyka Polityczna
      12,22 zł
      34,90 zł
      Taniej o: 22.69 zł (-65%)

      POŚPIESZ SIĘ OSTATNI EGZ. Mamy na stanie jesteśmy gotowi do wysyłki.

      Wysyłamy w 24h + czas dostawy

      14 dni na zwrot produktu

      Koszty dostaw już od 8.99 zł

      Darmowa dostawa już od 100 zł

      Blik Przelewy24 GPay Paypo Visa Mastercard

      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      ŻMIJEWSKI. PRZEWODNIK KRYTYKI POLITYCZNEJ

      Sztuka Artura Żmijewskiego wydaje się bezwstydna: nagie ciała, gra w berka w Auschwitz, wystawienie mszy w teatrze. A tak naprawdę bardzo wiele w niej wstydu. Naszego własnego. Przed patrzeniem na kalectwo, słuchaniem chóru głuchoniemych. Przed udziałem i zaangażowaniem. „Demonstrować? Przecież to obciach” - myślimy. Artysta konfrontuje nas z tym obciachem, ze społecznym i psychicznym oporem. 

      Napisz swoją opinię