Joanna MikulskaAntonimy - część 2 to materiał dydaktyczny stworzony z myślą o osobach potrafiących czytać (i pisać), który pomaga w rozwijaniu następujących umiejętności:
- posługiwanie się antonimami: wysokie - niskie, puste - pełne, białe - czarne, szerokie - wąskie, małe - duże, brudne - czyste, krótkie - długie, grube - cienkie,
Joanna MikulskaAntonimy - część 2 to materiał dydaktyczny stworzony z myślą o osobach potrafiących czytać (i pisać), który pomaga w rozwijaniu następujących umiejętności:
- posługiwanie się antonimami: wysokie - niskie, puste - pełne, białe - czarne, szerokie - wąskie, małe - duże, brudne - czyste, krótkie - długie, grube - cienkie, głodne - syte, grube - chude, tęgie - szczupłe, nowe - stare, stare - młode, suche - mokre oraz ciężkie - lekkie, gorące - zimne, twarde - miękkie, powolne - szybkie, słodkie - kwaśne, blisko - daleko, potargane - uczesane, smutne - wesołe, wyłączone - włączone, na dole - na górze, otwarte - zamknięte (złożone - otwarte);
- różnicowanie oraz właściwe stosowanie zaimków wskazujących: ten, ta, to;
- formułowanie zdań poprawnych gramatycznie - o zachowanym prawidłowej fleksji;
- stosowanie wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, będących etapem wstępnym do opanowania umiejętności samodzielnego opowiadania.
Oprócz tego, zachęca do poszerzania zakresu słownictwa czynnego.
Zestaw zawiera 50 kart pracy z prostymi ilustracjami prezentującymi pary przymiotników, będących swoimi przeciwieństwami. Pod każdą z nich znajdują się dwa rodzaje ćwiczeń, których celem jest ułożenie zdania poprawnego gramatycznie. Dodatkowa, pusta karta pracy na końcu zestawu, może zostać zagospodarowana przez prowadzącego zajęcia w sposób dowolny, według własnego pomysłu.
Seria "Ćwiczenia kompetencji językowych" składa się z trzech zeszytów ćwiczeń: Antonimy część 1, Antonimy część 2 oraz Rozumienie pytań. Zawarte w nich zadania służą kształtowaniu umiejętności komunikacji językowej, a w szczególności:
- rozumienia i poprawnego posługiwania się antonimami, zaimkami wskazującymi i osobowymi;
- formułowania zdań poprawnych gramatycznie, z prawidłowym szykiem i fleksją;
- budowania wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, wprowadzenie do samodzielnego opowiadania;
- rozumienia pytań dotyczących osób i czynności.
czytaj więcej Produkt może mieć uszkodzone opakowanie, metkę cenową lub naruszoną plombę fabryczną opakowania.
Uszkodzenia nie wpływają na funkcjonalność produktu.
Produkt jest nieużywany, kompletny i fabrycznie nowy.