WYDAWNICTWO Bez%20tytu%C5%82u_2.png-70%  

MYŚLI I SŁOWA 8 JĘZYK POLSKI PODRĘCZNIK Ewa Nowak, Joanna Gaweł

MYŚLI I SŁOWA 8 JĘZYK POLSKI PODRĘCZNIK Ewa Nowak, Joanna Gaweł - WSiP
search

    MYŚLI I SŁOWA 8 JĘZYK POLSKI PODRĘCZNIK Ewa Nowak, Joanna Gaweł

    Ewa Nowak, Joanna Gaweł

    WSiP

    9788302174483

    26 x 20.5

    332

    miękka


    Publikacja łączy kształcenie literacko-kulturowe z językowym. Układ treści literacko-kulturowych jest inspirowany zasadą chronologii ? zachowane zostało chronologiczne następstwo tekstów z kanonu literackiego, co pozwoli uzmysłowić uczniom istnienie ciągłości kulturowej i wpływu dzieł wcześniejszych na późniejsze. Lekturom z kanonu ?

    Publikacja łączy kształcenie literacko-kulturowe z językowym. Układ treści literacko-kulturowych jest inspirowany zasadą chronologii ? zachowane zostało chronologiczne następstwo tekstów z kanonu literackiego, co pozwoli uzmysłowić uczniom istnienie ciągłości kulturowej i wpływu dzieł wcześniejszych na późniejsze. Lekturom z kanonu ? traktowanym jako głos klasyka (m.in. Pan Tadeusz Adama Mickiewicza, Quo vadis Henryka Sienkiewicza, Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego) ? towarzyszą współczesne konteksty literackie (atrakcyjna literatura młodzieżowa, literatura popularna jak na przykład Pozłacana rybka Barbary Kosmowskiej czy Czarnoksiężnik z Archipelagu Ursuli Le Guin, a także współczesne utwory z kultury wysokiej takie jak wiersze Wisławy Szymborskiej i konteksty kulturowe (dzieła malarskie, filmowe, komiks, pomnik: film Miasto 44 w reżyserii Jana Komasy, komiks Wieża Janusza Ordona i Rafała Urbańskiego, Upamiętnienie ? mauzoleum w Bełżcu). Dzięki temu można pokazać, że problemy, o których mówili klasycy, są wciąż ważne i dotyczą także współczesnej młodzieży. Wśród kontekstów znajdują się również teksty publicystyczne i popularnonaukowe służące kształceniu umiejętności retorycznych (np. artykuł Mała Ojczyzna Ośrodka ?Brama Grodzka ? Teatr NN? czy Przez pryzmat języka Anny Wierzbickiej). Trójkowy układ zagadnień literacko-kulturowych zamykają Wirtualne spacery, przygotowujące uczniów do rozsądnego i odpowiedzialnego poruszania się w świecie nowych technologii, a tym samym do funkcjonowania w dzisiejszej społeczności. Kształcenie językowe wiąże się integralnie z zagadnieniami literacko-kulturowymi, co podkreśla szczegółowy rozkład materiału dla klasy 8. W kolejnych rozdziałach kształcenia językowego uczniowie otrzymują pigułkę wiedzy ? Poznajemy język, poznają podstawowe zasady poprawności językowej ? Ortografia i interpunkcja, a potem uczą się, jak tę wiedzę zastosować w praktyce ? Trening czyni mistrza. Materiał kształcenia językowego w klasie 8 zawiera zagadnienia z zakresu fonetyki (np. upodobnienia głosek), zróżnicowania języka (np. treść i zakres wyrazu, nazwy osobowe i miejscowe, kolokwializmy ) oraz komunikacji i kultury języka (np. norma językowa, błąd językowy). Ćwiczenia z nauki o języku cechuje zróżnicowany stopień trudności i charakter komunikacyjny ? są one oparte przede wszystkim na językowym działaniu, pozwalają na uczniowskie działania samokształceniowe. Ostatni dział podręcznika zawiera materiał powtórkowy, sprawdzający wiedzę i umiejętności na zakończenie nauki w 8 klasie oraz wprowadzający informacje dodatkowe, poszerzające horyzonty uczniów.
    czytaj więcej
    Produkt poekspozycyjny lub końcówka magazynowa.
    Może posiadać nieznaczne uszkodzenia (np. metki cenowe, przybrudzenia, zarysowania, zagięcia), które nie wpływają na funkcjonalność produktu.
      MYŚLI I SŁOWA 8 JĘZYK POLSKI PODRĘCZNIK Ewa Nowak, Joanna Gaweł - WSiP
      43,40 zł
      62,00 zł
      Taniej o: 18.6 zł (-30%)

      POŚPIESZ SIĘ OSTATNI EGZ. Mamy na stanie jesteśmy gotowi do wysyłki.

      Wysyłamy w 24h + czas dostawy

      14 dni na zwrot produktu

      Koszty dostaw już od 8.90 zł

      Darmowa dostawa już od 100 zł

      Blik Przelewy24 GPay Visa Mastercard

      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      MYŚLI I SŁOWA 8 JĘZYK POLSKI PODRĘCZNIK Ewa Nowak, Joanna Gaweł


      Publikacja łączy kształcenie literacko-kulturowe z językowym. Układ treści literacko-kulturowych jest inspirowany zasadą chronologii ? zachowane zostało chronologiczne następstwo tekstów z kanonu literackiego, co pozwoli uzmysłowić uczniom istnienie ciągłości kulturowej i wpływu dzieł wcześniejszych na późniejsze. Lekturom z kanonu ? traktowanym jako ...

      Napisz swoją opinię