
search
Udostępnij

Agnieszka Gromkowska-Melosik, Mirosław J. Szymański
9788323228707
16.5 x 24
324
miękka
Problem relacji między edukacją (wykształceniem) a nierównościami społecznymi stanowi integralny przedmiot badań w ramach socjologii edukacji. W tradycji badań w tym zakresie zderzają się różnorodne paradygmaty i podejścia – od funkcjonalistów strukturalnych, poprzez teorię reprodukcji społeczno-kulturowej do interakcjonizmu czy
Problem relacji między edukacją (wykształceniem) a nierównościami społecznymi stanowi integralny przedmiot badań w ramach socjologii edukacji. W tradycji badań w tym zakresie zderzają się różnorodne paradygmaty i podejścia – od funkcjonalistów strukturalnych, poprzez teorię reprodukcji społeczno-kulturowej do interakcjonizmu czy poststrukturalizmu. Prezentowana książka stanowi próbę interdyscyplinarnej analizy różnorodnych, wybranych kontekstów zagadnienia i przedstawia obraz trajektorii dostępu do sukcesu społecznego poprzez edukację oraz trajektorii społecznej marginalizacji. Artykuły mieszczące się w książce mają bądź charakter stricte teoretyczny, a wówczas ich istotą jest rekonstrukcja koncepcji i sposobów myślenia odnoszących się do relacji między edukacją a problemem (nie)równości, bądź też odnoszą się do polityki oświatowej względnie też mają charakter empiryczny.

Niedostępny
Darmowa dostawa już od 59.99 zł
Zamów tel.: tel.: 508768309 (Kamila)
Pon. – Pt. 8:00 – 15:00