Święta pełne okazji! 🎄

PRZECIW GESAMTKUNSTWERK

search

    PRZECIW GESAMTKUNSTWERK

    Heiner Goebbels

    HA!ART

    9788364057823

    14 x 20

    352

    miękka

    🎁 „Mikołaj poleca – świąteczne produkty!” zobacz więcej

    Wysyłamy w 24h + czas dostawy

    14 dni na zwrot produktu

    Koszty dostaw już od 5.99 zł

    Darmowa dostawa już od 59.99 zł

    Zamów tel.: tel.: 508768309 (Kamila)
          Pon. – Pt. 8:00 – 15:00

    Blik Przelewy24 GPay Paypo Visa Mastercard

    Heiner Goebbels to radykał niemieckiego teatru. Zaangażowany politycznie, grający w zespołach jazzrockowych, w Polsce znany przede wszystkim jako kompozytor, zaciera granicę między sztuką teatralną a koncertem muzycznym, za cel stawiając sobie wywrócenie tradycyjnego spektaklu do góry nogami. Zamiast aktorów wykorzystuje maszyny i fortepiany, a

    Heiner Goebbels to radykał niemieckiego teatru. Zaangażowany politycznie, grający w zespołach jazzrockowych, w Polsce znany przede wszystkim jako kompozytor, zaciera granicę między sztuką teatralną a koncertem muzycznym, za cel stawiając sobie wywrócenie tradycyjnego spektaklu do góry nogami. Zamiast aktorów wykorzystuje maszyny i fortepiany, a samą scenę potrafi zamienić w gigantyczny basen albo wypełnić błotem. Czerpie zarazem z osiągnięć dwudziestowiecznej literatury, odwołując się do Brechta, Stein i Canettiego. Efektem jest teatr, w którym na pierwszy plan wybija się zderzanie tekstów, scenografia i dźwięk – wybuchowa mieszanka rocka, popu, noise’u, nagrań z ulicy czy odgłosów mechanizmów. Teatr, który nie przypomina niczego, co dotąd wystawiano.Książka Przeciw Gesamtkunstwerk to pierwsza w języku polskim antologia tekstów Heinera Goebbelsa. Obok teorii teatru zawiera bezkompromisowe deklaracje polityczne, eseje o muzyce popularnej, ale też rozważania na temat sztuki Dalekiego Wschodu, niemieckiego romantyzmu oraz kształcenia aktorów i reżyserów.„Zebrane w tej książce teksty są próbą udzielenia informacji na temat mojej pracy rozpiętej pomiędzy tekstem a muzyką, radiem a sceną, teatrem a operą, są też próbą zrozumienia wypracowanych przeze mnie struktur i strategii. Czytelnik tych tekstów może odnieść wrażenie, że moje prace powstają na drodze quasi-konceptualnej. Jest wręcz przeciwnie. Wiele z nich powstaje intuicyjnie, dzięki różnym technikom zapominania, spontanicznym działaniom i kreacji zbiorowej; staram się w trakcie pracy pozostawić wiele miejsca dla tego, co nieświadome, aby efekt mógł zaskoczyć także mnie. Dlatego refleksja jest dla mnie możliwa tylko z perspektywy czasu – niezbędnego marginesu bezpieczeństwa. Z tego powodu teksty te nie tworzą spójnej teorii teatru, nie należy ich też rozumieć jako manifestu dotyczącego tego, jak powinny dziś wyglądać muzyka i sztuki performatywne. W najlepszym wypadku mogą nauczyć, że można rozumieć twórczość jako nieustające badania – prowadzone z myślą o teatrze jutra, którego kształtu jeszcze nie znamy” (Heiner Goebbels).

    czytaj więcej
    📚 Outlet książkowy – ta sama treść, niższa cena! 📚

    Książka jest nowa i pełnowartościowa, nigdy nieużywana.

    Może pochodzić z końcówek serii, zwrotów lub nadwyżek magazynowych.
    📦 Opakowanie lub okładka mogą nosić ślady magazynowania, takie jak delikatne otarcia czy pozostałości po etykiecie.
    ✅ Treść książki jest kompletna i nieuszkodzona.
    ✅ Gwarantujemy pełną funkcjonalność – czytasz bez przeszkód!
    ✅ Świetna okazja na tanią, nową lekturę!
    -50%
      18 00 
      36,00 zł
      Taniej o: 18 zł
      Kup teraz

      POŚPIESZ SIĘ OSTATNI EGZ. Mamy na stanie, wysyłamy od razu.

      Wysyłamy w 24h + czas dostawy

      14 dni na zwrot produktu

      Koszty dostaw już od 5.99 zł

      Darmowa dostawa już od 59.99 zł

      Zamów tel.: tel.: 508768309 (Kamila)
            Pon. – Pt. 8:00 – 15:00

      Blik Przelewy24 GPay Paypo Visa Mastercard

      Recenzje

      Napisz swoją opinię

      PRZECIW GESAMTKUNSTWERK

      Heiner Goebbels to radykał niemieckiego teatru. Zaangażowany politycznie, grający w zespołach jazzrockowych, w Polsce znany przede wszystkim jako kompozytor, zaciera granicę między sztuką teatralną a koncertem muzycznym, za cel stawiając sobie wywrócenie tradycyjnego spektaklu do góry nogami. Zamiast aktorów wykorzystuje maszyny i fortepiany, a samą scenę potrafi ...

      Napisz swoją opinię