Święta pełne okazji! 🎄

UCHWAŁA BUDŻETOWA JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO ANNA OSTROWSKA, BERNADETA DZIEDZIAK, WALDEMAR WITALEC

DOSTAWA ZA 0 zł!
UCHWAŁA BUDŻETOWA JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Anna Ostrowska, Bernadeta Dziedziak, Waldemar Witalec - C.H. Beck
search

    UCHWAŁA BUDŻETOWA JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO ANNA OSTROWSKA, BERNADETA DZIEDZIAK, WALDEMAR WITALEC

    DOSTAWA ZA 0 zł!

    Anna Ostrowska, Bernadeta Dziedziak, Waldemar Witalec

    C.H. Beck

    9788381989961

    16.5 x 24

    472

    miękka

    🎁 „Mikołaj poleca – świąteczne produkty!” zobacz więcej

    Wysyłamy w 24h + czas dostawy

    14 dni na zwrot produktu

    DOSTAWA ZA 0 zł!

    Zamów tel.: tel.: 508768309 (Kamila)
          Pon. – Pt. 8:00 – 15:00

    Blik Przelewy24 GPay Paypo Visa Mastercard

    Publikacja przedstawia i wyjaśnia liczne zmiany w przepisach, które dotyczą sporządzania uchwały budżetowej na 2021 r. Została w niej omówiona również problematyka zmian budżetu, a w szczególności kwestii szczególnego zakresu kompetencji organu wykonawczego do dokonywania zmian w budżecie JST związanego z przeciwdziałaniem skutkom epidemii

    Publikacja przedstawia i wyjaśnia liczne zmiany w przepisach, które dotyczą sporządzania uchwały budżetowej na 2021 r. Została w niej omówiona również problematyka zmian budżetu, a w szczególności kwestii szczególnego zakresu kompetencji organu wykonawczego do dokonywania zmian w budżecie JST związanego z przeciwdziałaniem skutkom epidemii COVID-19. Zagadnienie to zostało uregulowane w ustawie z 2.3.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

    Ponadto w książce przedstawiono wiele ciągle aktualnych i ważnych zagadnień związanych z trybem prac nad projektem uchwały budżetowej, funduszem sołeckim oraz budżetem obywatelskim.

    W publikacji wyjaśniono m.in. zagadnienia z zakresu:

    Zmian w budżecie:

    W jakim zakresie organ wykonawczy może dokonać zmian w budżecie JST, polegających na zwiększeniu o określoną kwotę planu wydatków majątkowych budżetu związanych z wprowadzeniem przez JST nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, w tym stanowiących przedsięwzięcia?

    Jakie są relacje między poszczególnymi kompetencjami organu wykonawczego dotyczącymi zmiany budżetu JST?

    Czy zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu, do których jest uprawniony organ wykonawczy JST w oparciu o art. 15zn pkt 1 ustawy covidowej, mogą prowadzić do pogorszenia wyniku budżetu JST?

    Jaki jest zakres możliwych zmian dokonywanych przez organ wykonawczy w planie dochodów i wydatków budżetu?

    Jaki jest zakres uprawnień do zmian z przekroczeniem zasady równoważenia budżetu w części bieżącej?

    Jakie są możliwości zmiany przeznaczenia dochodów z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych?

    Jakie są szczególne kompetencje organu wykonawczego w zakresie zwiększenie limitu zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych?

    Kiedy organ wykonawczy może zaciągać zobowiązania bez konieczności uzyskania opinii RIO o możliwości ich spłaty?

    Rezerw:

    Na jakie zdarzenia trzeba utworzyć rezerwy, na jakie można, a na jakie (typu „rozchody budżetu") nie można jej tworzyć?

    Jakie są limity wysokości rezerwy ogólnej, na co można ją wykorzystać i czy można ją zmienić w ciągu roku budżetowego?

    Jakie są różnice pomiędzy rozdysponowaniem rezerwy ogólnej a jej częściowym rozwiązaniem; jakie zmiany w zakresie wykorzystania rezerwy ogólnej wprowadziła ustawa covidowa z 2.3.2020 r.?

    Jakie są obligatoryjne rezerwy celowe?

    Jaka jest minimalna wysokość rezerwy na zarządzanie kryzysowe (niestety z działalności nadzorczej i kontrolnej RIO wynika, że JST tworzą zbyt niską rezerwę w stosunku do wymaganego ustawowego minimum)?

    Jakie są różnice w dysponowaniu rezerwą celową na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego, w porównaniu do innych rezerw celowych budżetu?

    Jaka jest różnice pomiędzy rezerwą ogólną a rezerwami celowymi budżetu jednostki samorządu terytorialnego?

    Jaki organ jest właściwy do dysponowania rezerwami budżetu jednostki samorządu terytorialnego?

    Jak ujmować w klasyfikacji budżetowej i ewidencjonować w księgach rachunkowych rezerwy?

    Wydatków niewygasających:

    Jak kontrolować zakres niewykorzystania wydatku, aby wnioskować o jego ujęcie jako niewygasający?

    Jaki organ jest uprawniony do utworzenia wydatków niewygasających?

    Jakie są obligatoryjne elementy uchwały w sprawie wydatków niewygasających budżetu JST?

    Jak ujmować w wykazie niezrealizowanych kwot wydatki związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej?

    Jaki jest ostateczny termin dokonania wydatku niewygasającego?

    Jakie są formalnoprawne wymogi uchwały organu stanowiącego JST podejmowanej w sprawie wydatków niewygasających?

    Jak wydatki niewygasające ujmować w klasyfikacji budżetowej i ewidencjonować w księgach rachunkowych?

    Zakres danych zawartych w uchwale budżetowej ulega zmianom nie tylko wskutek kolejnych nowelizacji ustawy o finansach publicznych, ale także wobec zmian w przepisach stanowiących podstawę prawną do realizacji budżetu, czy też na skutek pojawiania się nowych instytucji prawnych, jak również uwarunkowań o charakterze obiektywnym (stan zagrożenia epidemicznego, stan epidemii).

    Ważnym narzędziem wykonywania budżetu są rezerwy budżetowe, które muszą znajdować się w budżecie każdej JST. Dotyczą one sytuacji nieprzewidzianych, nadzwyczajnych, wyjątkowych, jakie zdarzają się w trakcie wykonywania budżetu. Z taką sytuacją mamy do czynienia w 2020 r. z związku z trwającą pandemią COVID-19. Tutaj pojawia się wiele wątpliwości na jakie zadania można wykorzystywać środki z tych rezerw, w jakiej wysokości powinny być one tworzone. To wszystko wyjaśniamy w niniejszej publikacji.

    Istotnym atutem tej publikacji jest ponadto omówienie tematyki wydatków niewygasających oraz blokowanie planowanych wydatków budżetowych, szczególnie przydatne JST w sytuacji epidemii COVID-19. Warto pamiętać, że obecnie podczas wykonywania budżetów samorządowych, w związku z epidemią COVID-19, zarządy JST mają większą elastyczność blokowania zaplanowanych wydatków jednostek organizacyjnych i tworzenia z nich rezerw celowych. Pieniądze z tej rezerwy mogą być wydatkowane wtedy tylko na przeciwdziałaniem skutkom epidemii COVID-19. Warte odnotowania jest również, że obecnie trwają prace legislacyjne nad wydłużeniem czasu, do którego będzie można wydawać środki budżetowe, wskazane jako tzw. wydatki niewygasające. Zakłada się, że wydatki z 2020 r. będą mogły być realizowane również w kolejnym roku – do 30 listopada. Dzięki temu możliwa będzie realizacja przedsięwzięć, które były zaplanowane w 2020 r., a które m.in. na skutek COVID-19, nie zostaną ukończone. Tym samym ostateczny termin ich realizacji zostanie wydłużony maksymalnie do 30 listopada 2021.

    czytaj więcej
    📚 Outlet książkowy – ta sama treść, niższa cena! 📚

    Książka jest nowa i pełnowartościowa, nigdy nieużywana.

    Może pochodzić z końcówek serii, zwrotów lub nadwyżek magazynowych.
    📦 Opakowanie lub okładka mogą nosić ślady magazynowania, takie jak delikatne otarcia czy pozostałości po etykiecie.
    ✅ Treść książki jest kompletna i nieuszkodzona.
    ✅ Gwarantujemy pełną funkcjonalność – czytasz bez przeszkód!
    ✅ Świetna okazja na tanią, nową lekturę!
    -20%
      UCHWAŁA BUDŻETOWA JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Anna Ostrowska, Bernadeta Dziedziak, Waldemar Witalec - C.H. Beck
      135 20 
      169,00 zł
      Taniej o: 33.8 zł

      Niedostępny

      Wysyłamy w 24h + czas dostawy

      14 dni na zwrot produktu

      DOSTAWA ZA 0 zł!

      Zamów tel.: tel.: 508768309 (Kamila)
            Pon. – Pt. 8:00 – 15:00

      Blik Przelewy24 GPay Paypo Visa Mastercard

      Recenzje

      Napisz swoją opinię

      UCHWAŁA BUDŻETOWA JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO ANNA OSTROWSKA, BERNADETA DZIEDZIAK, WALDEMAR WITALEC

      Napisz swoją opinię