TORBY NA PREZENTYBez%20tytu%C5%82u_2.png 

DIALOG 2/2019 BANKI NIE BANKRUTUJĄ Julia Holewińska, Ulrike Syha, Andreas Veiel

DIALOG 2/2019 BANKI NIE BANKRUTUJĄ Julia Holewińska, Ulrike Syha, Andreas Veiel - Instytut Książki
search

    DIALOG 2/2019 BANKI NIE BANKRUTUJĄ Julia Holewińska, Ulrike Syha, Andreas Veiel

    Julia Holewińska, Ulrike Syha, Andreas Veiel

    Instytut Książki

    9770012204192

    15 x 23

    256

    miękka

    Śmieciowy świat

    Na co patrzymy, kiedy patrzymy na Azję?

    Urszula Jabłońska

    Na początkuzawsze są foldery reklamujące biura podróży i linie lotnicze, które mają nam pomóc w przeniesieniu się do egzotycznego świata. To z nich wyłaniają się zdjęcia białych bezludnych plaż z jedną samotną palmą kokosową, do której przymocowany jest

    Śmieciowy świat

    Na co patrzymy, kiedy patrzymy na Azję?

    Urszula Jabłońska

    Na początkuzawsze są foldery reklamujące biura podróży i linie lotnicze, które mają nam pomóc w przeniesieniu się do egzotycznego świata. To z nich wyłaniają się zdjęcia białych bezludnych plaż z jedną samotną palmą kokosową, do której przymocowany jest hamak, a obok czeka kolorowy drink z palemką. Gdzieś w tle egzotyczna tancerka z czerwonym kwiatkiem za uchem. Jeżeli jednak zdecydujemy się na samodzielną podróż, być może natrafimy na zupełnie inne widoki.

    Turyści

    Julia Holewińska

    Inspirowana między innymi prozą Conrada i Coetzeego czarna satyra na podróże i przemysł turystyczny. Demoniczny Przewodnik zabiera zblazowanych bogaczy, przedstawicieli świata sztuki, mody i polityki, na wyprawę do „jądra ciemności”. Wybrańcy przechodzą przez kolejne piekielne kręgi turystyki erotycznej, gastronomicznej, „nekroturystyki”, „ludzkiego zoo”, z których wracają odmienieni. Julia Holewińska pokazuje cynizm i arogancję krajów rozwiniętych w konfrontacji z Trzecim Światem, ale też demaskuje mity, złudzenia i nadzieje, które lubimy wiązać z dalekimi wyprawami.

    Jestem kolonizatorką

    Rozmowa z Julią Holewińską

    Nawozy sztuczne

    Śmieci

    Tadeusz Nyczek

    Przegrodzki patrzy na Wrocław

    Goga

    Jolanta Kowalska

    Legenda aktorska bywa świadectwem czasu. W garderobianych opowieściach utrwala się obraz życia teatru, a kult jego gwiazd nierzadko zdradza upodobania i tęsknoty samej publiczności. Idol wyraża świat, który go wykreował, jest ucieleśnieniem jego marzeń, zbiorowym snem. O czym śnił Wrocław, tworząc i pielęgnując mit Igora Przegrodzkiego?

    Przez zabawki, dla zabawek i o zabawkach

    Anna Jazgarska

    Spoglądając na głównego bohatera najnowszego przedstawienia Wojciecha Kościelniaka Blaszany bębenek można odnieść nieodparte wrażenie, że widzimy – po raz pierwszy bodaj w całej twórczości reżysera – spersonalizowaną, cielesną reprezentację siły, która ustanawia całą sceniczną rzeczywistość. Oskar Matzerath, narrator i nadrzędna postać Blaszanego bębenka Güntera Grassa w przedstawieniu z wrocławskiego Teatru Capitol ma kształt przytwierdzonej do aktorskiego ciała lalki.

    Żywoty Agaty Kucińskiej

    Magda Piekarska

    Z tą samą swobodą, z jaką Oskar Mazerath wybija rytm pałeczkami, grająca tę postać w Blaszanym bębenku Agata Kucińska stapia w jedno warsztat lalkarki z aktorskim, dramatycznym talentem. Efekt wbija widownię w fotele. A dylemat – lalki czy dramat – traci rację bytu. Bo to suma tych dwóch doświadczeń daje olśniewający efekt.

    Twarze

    Między wojnami: Barszczewska i Eichlerówna

    Ewa Hevelke

    Żadna z nich nie wyglądała ponadczasowo. Jedna miała w sobie coś z jałówki, druga z kocicy. Wielkie oczy, okolone jasnymi splotami włosów, spokój, wyrozumiałość, naiwność i dobroć emanowały z postaci kreowanych przez Elżbietę Barszczewską. Spojrzenie Ireny Eichlerówny nigdy nie było spokojne. Rysy jej twarzy wyrażały, co najmniej, determinację. W każdym wypadku była to twarz namiętna – erotyczna i bojowa zarazem.

    Po bandzie

    Co robić? Pytanie nonsensowne

    Marek Beylin

    Banki nie bankrutują

    Pan Schuster kupuje ulicę (Herr Schuster kauft eine Straße)

    Ulrike Syha

    Przełożyła Iwona Uberman

    Rodzinne spotkanie przy grze w Monopoly przeradza się w dyskusję o współczesnej ekonomii i rezygnacji z idealizmu. Bohaterami sztuki są dawni buntownicy sześćdziesiątego ósmego roku oraz ich dzieci: z rozmów o zasadach popularnej gry planszowej, stającej się tu metaforą relacji społecznych, wyłania się obraz współczesnej klasy średniej Europy Zachodniej, żyjącej od wyrzutu sumienia wywołanego wspomnieniem młodzieńczych manifestów o lepszy świat, do łatwego flirtu z konsumpcjonizmem.

    Objąć cały świat

    Monika Wąsik

    W sposobie, w jaki Ulrike Syha rozumie i przeżywa teatr jest coś wampirycznego. Pytana o to, czemu pisze dramaty, odpowiada, że uważa teatr za najbardziej żywe, ciągle potrzebujące ludzi, ale także wykorzystujące ich medium. Można by podejrzewać – śledząc biografię autorki – że ta swego rodzaju autodestrukcyjność przez teatr stała się częścią także jej życia.

    Malinowe imperium (Das Himbeerreich)

    Andres Veiel

    Przełożyła Iwona Nowacka

    Sztuka niemieckiego reżysera i scenarzysty filmowego opowiada o rosnącej pozycji banków i ponadnarodowych korporacji, potężnych na tyle, by ich decyzje bądź problemy, wpływały na gospodarki całych krajów. Veiel, prezentując mechanizmy spekulacji wartością spółek i rolę banków w globalnym systemie walutowym, odsłania choroby systemu, niewyleczone mimo podjętych po ostatnich kryzysach światowej gospodarki debat.

    Wynurzenia

    Netfliksy

    Pedro Pereira

    Po obchodach

    Niepodległość mniejszych wydarzeń

    Katarzyna Niedurny

    Pierwszym krokiem do organizacji teatralnych obchodów święta były czynności ustawodawcze oraz powołanie programu rządowego, mającego na celu dotowanie obchodów wydarzeń niepodległościowych. Ciekawe jest przyjrzenie się jak stulecie Święta Niepodległości zostało uczczone w polskich teatrach publicznych.

    Szczerba na sztandarze. Na marginesie dwóch wystaw niepodległościowych w Warszawie i jednej książki

    Ewa Toniak

    O wystawach Znaki wolności. O trwaniu polskiej tożsamości narodowej na Zamku Królewskim oraz Niepodległe. Kobiety a dyskurs narodowy w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, które pozornie bardzo się od siebie różnią, ale można je także potraktować jako awers i rewers narracji na temat niepodległości Polski.

    Ustanowienia

    Dla dzieci i młodzieży

    Piotr Morawski

    Varia

    Konteksty: Świat bez roślin

    Zofia Cielątkowska

    Nowe Sztuki:

    Jeton Neziraj Hipokritët ose pacienti anglez

    Jakob Nolte No Future Forever

    Laura Naumann Das hässliche Universum

    Z afisza

    czytaj więcej
    Produkt może mieć uszkodzone opakowanie, metkę cenową lub naruszoną plombę fabryczną opakowania.
    Uszkodzenia nie wpływają na funkcjonalność produktu.
    Produkt jest nieużywany, kompletny i fabrycznie nowy.
      DIALOG 2/2019 BANKI NIE BANKRUTUJĄ Julia Holewińska, Ulrike Syha, Andreas Veiel - Instytut Książki
      5,00 zł
      10,00 zł
      Taniej o: 5 zł (-50%)


      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      DIALOG 2/2019 BANKI NIE BANKRUTUJĄ Julia Holewińska, Ulrike Syha, Andreas Veiel

      Napisz swoją opinię