search
Udostępnij
PRODUKT NOWY
9788370095277
23 x 23
544
Angielski
Polski
twarda
Darmowa dostawa już od 100 zł
This bilingual publication in Polish and English introduces the reader to the content of Central European seventeenth-century musical manuscripts. It presents four organ tablatures from the Bibliotheca Rudolphina Library in Legnica, one of the most significant bibliophilic collections in Silesia.
Elżbieta Wojnowska’s thorough and advanced research on the
This bilingual publication in Polish and English introduces the reader to the content of Central European seventeenth-century musical manuscripts. It presents four organ tablatures from the Bibliotheca Rudolphina Library in Legnica, one of the most significant bibliophilic collections in Silesia.
Elżbieta Wojnowska’s thorough and advanced research on the Legnica tablatures, interrupted by her premature death, was continued by Tomasz Jeż. He completed her findings, among others, with a reconstruction of the fourth, missing tablature, formerly marked [Libr. Mus. No.] 99, which is included in the publication. The importance of this carefully edited work, valuable both for musicologists and historians, is further enhanced with an elaborate critical apparatus involving modern tablature notation and indices.
Dwujęzyczna, polsko-angielska publikacja wprowadza w tematykę repertuaru środkowoeuropejskich rękopisów muzycznych z XVII wieku, prezentując cztery tabulatury organowe z Bibliotheca Rudolphina w Legnicy – jednej z najbardziej znaczących śląskich kolekcji bibliofilskich. Przed drugą wojną światową stanowiła ona najstarszą i najcenniejszą część biblioteki Akademii Rycerskiej w Legnicy. Kolekcję założył i doprowadził do imponujących rozmiarów legnicki książę Georg Rudolf (1595–1653) z dynastii śląskich Piastów. W zbiorach Rudolfiny obok utworów niemieckojęzycznych odnaleźć też można przykłady muzyki religijnej w języku łacińskim (twórców zarówno protestanckich, jak i katolickich).
Wnikliwe i zaawansowane merytorycznie prace badawcze nad legnickimi tabulaturami, które przerwała przedwczesna śmierć autorki, kontynuował Tomasz Jeż. Uzupełnił on dokonania autorki m.in. o włączoną do publikacji rekonstrukcję zawartości czwartej, zaginionej obecnie tabulatury o dawnej sygnaturze [Libr.Mus. No.] 99.
Rangę tej cennej dla muzykologów i historyków muzyki pracy, wydanej w niezwykle starannej szacie graficznej, podnosi rozbudowany aparat naukowy (współczesne zapisy notacji tabulaturowej, indeksy).
POŚPIESZ SIĘ OSTATNI EGZ. Mamy na stanie jesteśmy gotowi do wysyłki.
Darmowa dostawa już od 100 zł
Na razie nie dodano żadnej recenzji.