search
Udostępnij
Darmowa dostawa już od 100 zł
Komentatorzy SŁOJÓW ZADRZEWNYCH podchodzą do nich albo nieufnie, albo okrężnymi drogami, a autorce książki - dzięki respektowaniu Karpowiczowskiej kategorii "niemożliwości" ("poezja niemożliwa", "świat niemożliwy"), jego teorii metafory i przywiązania do matematycznych "modeli wyobraźni" - udało się wręcz kongenialnie "przetłumaczyć"
Komentatorzy SŁOJÓW ZADRZEWNYCH podchodzą do nich albo nieufnie, albo okrężnymi drogami, a autorce książki - dzięki respektowaniu Karpowiczowskiej kategorii "niemożliwości" ("poezja niemożliwa", "świat niemożliwy"), jego teorii metafory i przywiązania do matematycznych "modeli wyobraźni" - udało się wręcz kongenialnie "przetłumaczyć" zasady kompozycyjne na "klucze" do lektury tekstu dzieła i tekstu świata. Na różne sposoby dowodzi ona, że bergsonista Karpowicz - nie mogąc złożyć typowej antologii retrospektywnej, będącej uśmiercającym podsumowaniem - przyjął formułę "powtórzeń niepowtarzalnych", stworzył dzieło recyclingowe, wymierzone przeciw antologijnej zasadzie powtarzania się.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Węgrzyniak
Niedostępny
Darmowa dostawa już od 100 zł
Na razie nie dodano żadnej recenzji.