search
Udostępnij
Darmowa dostawa już od 100 zł
Facce d&rsquo,amore (Oblicza miłości) to drugi album solowy kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego.
Jego debiut z 2018 roku &bdquo,Anima Sacra&rdquo, poruszył dziennikarzy magazynu Gramophone tak bardzo, że określili go &bdquo,Głosem z wielką przyszłością&rdquo,, zaś The Sunday Times wychwalał &bdquo,nieziemskie piękno
Facce d&rsquo,amore (Oblicza miłości) to drugi album solowy kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego.
Jego debiut z 2018 roku &bdquo,Anima Sacra&rdquo, poruszył dziennikarzy magazynu Gramophone tak bardzo, że określili go &bdquo,Głosem z wielką przyszłością&rdquo,, zaś The Sunday Times wychwalał &bdquo,nieziemskie piękno tonu Orlińskiego, jego perłową koloraturę i fantastyczną kontrolę oddechu&rdquo,, dodając jednocześnie, że &bdquo,ma zaledwie 28 lat, ale jest to szczególny głos, który warto śledzić&rdquo,.
Album przynosi zmianę z obszaru sakralnego na osobisty i pełen pasji. Urodzony w Polsce, zaś wyszkolony w Nowym Jorku śpiewak wyjaśnia: &bdquo,Na &bdquo,Anima Sacra&rdquo, zależało mi, aby słuchacze przeszli duchową podróż przez program w całości bazujący na muzyce sakralnej XVIII wieku. Myśl przewodnia &bdquo,Facce d&rsquo,amore&rdquo, jest nieco odmienna&rdquo,.
Program &ndash, na który składa się również imponująca liczba ośmiu nagrań światowych premier &ndash, zawiera &bdquo,arie operowe, które opowiadają historię poprzez pokazanie muzycznego obrazu męskiego kochanka w epoce baroku&rdquo,. Koncentrują się na zupełnie różnych aspektach miłości &ndash, nie tylko jej pozytywnej stronie, takiej jak radość z odwzajemnionej miłości, ale także tej, gdzie podmioty stają się pochłonięte przez gniew czy nawet szaleństwo.&rdquo,
Album, który obejmuje 85 lat z okresu baroku, zawiera arie tak wielkich postaci, jak Haendel, Cavalli czy Alessandro Scarlatti, ale również kompozytorów, których nazwiska odzyskały znaczenie dopiero na przestrzeni ostatnich dekad, a więc Bononcini, Conti, czy Hasse (który napisał wirtuozowską &bdquo,Sempre a si vaghi rai&rdquo, &ndash, jedną ze światowych premier tego albumu &ndash, dla legendarnego kastrata Farinelliego) oraz stosunkowo nieznane nazwiska, jak Orlandini, Predieri, czy Matteis. Tak, jak przy &bdquo,Anima Sacra&rdquo,, bass baryton Yannis François doradzał w kwestii koncepcji i układu programu do &bdquo,Facce d&rsquo,amore&rdquo,, podczas gdy partnerzy wykonawczy Orlińskiego, to znów instrumentaliści Il Pomo d&rsquo,Oro oraz dyrygent Maxin Emelyanychev. , , ,
Tracklista:
Side A
1. Francesco Cavalli: La Calisto (Venezia, 1651) : Act II, scene 1: Endimione: Erme e solinghe cime...Lucidissima face
2. Giovanni Antonio Boretti: Eliogabalo (Venezia, 1669) : Act III, scene 5: Eliogabalo: Chi scherza con Amor *
3. Giovanni Bononcini : La Costanza non gradita nel doppio amore d',Aminta (Roma, 1694) : Aminta: Infelice mia costanza
Giovanni Antonio Boretti: Claudio Cesare (Venezia,1672) : Act II, scene 1
4. Sinfonia *
5. Claudio: Crudo amor non hai piet? *
6. Giuseppe Maria Orlandini / Johann Mattheson: Nerone (Hamburg version 1723) : Act I, scene 3 : Nerone: Che m',ami ti prega *
Georg Friedrich Händel: Agrippina (Venezia, 1709) : Act II, scene 5 : Ottone:Otton qual portentoso fulmine...Voi che udite ,
7. Recitativo: Otton qual portentoso fulmine
8. Aria: Voi ch',udite il mio lamento
Side B
1. Georg Friedrich Händel: Amadigi di Gaula HWV 11 (London, 1715) : Act II, scene 5 : Dardano: Pena tiranna
2. Luca Antonio Predieri: Scipione il giovane (Venezia, 1731) : Act I, scene 12 : Scipione : Finche salvo ? l',amor suo *
3. Hasse: Orfeo (London, 1736) : Orfeo : Sempre a si vaghi rai *
4. Georg Friedrich Händel: Orlando HWV 31 (London, 1719) : Act II, scene 11 : Orlando: Ah stigie larve !...Vaghe pupille
Niedostępny
Darmowa dostawa już od 100 zł
Na razie nie dodano żadnej recenzji.