search
Udostępnij
Darmowa dostawa już od 100 zł
Nigdy jeszcze nie miałeś tylu informacji o swoim środowisku biznesowym, co teraz. Ale czy wykorzystujesz je, żeby pokonać rywali? Jeśli nie, to marnujesz potężne narzędzie konkurencyjne.
Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdzą, że zdecydowanie rozszerzył się zakres używania danych w działalności biznesowej. Czołowe firmy nie
Nigdy jeszcze nie miałeś tylu informacji o swoim środowisku biznesowym, co teraz. Ale czy wykorzystujesz je, żeby pokonać rywali? Jeśli nie, to marnujesz potężne narzędzie konkurencyjne.
Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdzą, że zdecydowanie rozszerzył się zakres używania danych w działalności biznesowej. Czołowe firmy nie poprzestają na gromadzeniu i przechowywaniu dużych ilości informacji. Budują swoje strategie konkurencyjne wokół obserwacji i wniosków uzyskiwanych dzięki danym, co przynosi imponujące wyniki biznesowe.
Jaka jest ich sekretna broń? Analityka: wyrafinowana analiza statystyczna i ilościowa oraz modelowanie prognostyczne, wspierane przez zorientowanych w zagadnieniu menedżerów wyższego szczebla i zaawansowaną technologię informacyjną.
Dlaczego warto konkurować w oparciu o analitykę? W czasach, gdy firmy w wielu branżach oferują podobne produkty i używają podobnej technologii, odrębne procesy biznesowe zaliczają się do ostatnich pozostających jeszcze punktów różnicowania. Wiele wcześniejszych podstaw konkurencji – takich jak przewaga geograficzna lub przepisy ochronne – zostało podkopanych przez globalizację.
Jako podstawy konkurencji pozostają zatem trzy rzeczy: efektywna i skuteczna realizacja, mądre podejmowanie decyzji oraz zdolność do wyciśnięcia do ostatniej kropli wartości z procesów biznesowych – a wszystko to można osiągnąć poprzez odpowiednie wykorzystanie analityki.
Davenport i Harris pokazują, jak pewne wzorcowe organizacje – bardzo różnorodne, między innymi drużyna baseballowa Boston Red Sox oraz firmy Netflix, , CEMEX, Capital One, Harrah’s Entertainment, Procter & Gamble i Best Buy – stosują nowe narzędzia do przebicia rywali. Poprzez analitykę firmy te rozpoznają najbardziej dochodowych klientów, przyspieszają innowacje produktowe, optymalizują ceny i łańcuchy dostaw, a także efektywnie wykorzystują czynniki faktycznie mające wpływ na wyniki finansowe.
Inteligencja analityczna w biznesie to książka na czasie i bardzo potrzebne kompendium wiedzy, które może ukształtować na nowo rządzące konkurencją reguły.
Davenport i Harris pokazują liderom, czego potrzeba do zbudowania trwałej przewagi konkurencyjnej w oparciu o lepsze fakty i głębszą wiedzę. Konkurencja analityczna to książka pełna przykładów, będąca niezbędną mapą drogową dla firm, które chcą przetrwać w konkurencyjnym boju. – Jeffrey Pfeffer, profesor Stanford Business School i współautor książki Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management
Nasza kadra zarządzająca z pasją podchodzi do konkurencji analitycznej, a ta książka jest zdecydowanie najlepszym dostępnym przewodnikiem do osiągnięcia tego celu. Polecam ją każdej organizacji, której zależy na lepszych wynikach. – Michael B. Polk, prezes Unilever United States Inc.
Konkurencja analityczna będzie bezcennym źródłem dla każdego, kto naprawdę chce dokonać zmian w dzisiejszym świecie biznesu. – John Rowe, prezes i dyrektor generalny Exelon Corporation
W biznesie, tak jak w baseballu, pytanie nie dotyczy tego, czy zabierać się za analitykę, czy nie; pytanie brzmi: kiedy. Wolisz odbić się od analitycznej trampoliny ku zyskom, czy mozolnie dokopywać się do nich łopatą? – Rob Neyer, ESPN
Davenport i Harris podnieśli poprzeczkę swoimi badaniami i wnikliwymi wnioskami na temat tego, jak analityka może stać się przewagą konkurencyjną. – Steve Maritz, prezes i dyrektor generalny, Maritz Inc.
Analityka będzie gorączką złota następnych lat, a wiele firm będzie wytrwale przesiewać swoje dane w poszukiwaniu skarbów. Davenport i Harris opracowali jedyną mapę złotonośnych terenów i opisali historie pierwszych poszukiwaczy. Jeśli szukasz czegoś naprawdę cennego, najpierw warto pokopać w Konkurencji analitycznej. – Michael Treacy, współzałożyciel GEN3 Partners i autor książki Double Digit Growth: How Companies Achieve It No Matter What
Thomas H. Davenport jest profesorem informatyki i zarządzania w Babson College. Jeanne G. Harris jest dyrektorem ds. badań w Accenture Institute for High Performance Business.
Niedostępny
Darmowa dostawa już od 100 zł
Na razie nie dodano żadnej recenzji.