Dynamiczne zmiany występujące na rynkach powodują, że zarządzanie firmami z sektora MŚP jest w wielu przypadkach procesem ciągłego dostosowywania się do nowych warunków funkcjonowania i pokonywaniem pojawiających się zagrożeń. Osiągnięcie sukcesu w takiej sytuacji jest uwarunkowane odpowiednim wykorzystaniem dostępnych zasobów i
Dynamiczne zmiany występujące na rynkach powodują, że zarządzanie firmami z sektora MŚP jest w wielu przypadkach procesem ciągłego dostosowywania się do nowych warunków funkcjonowania i pokonywaniem pojawiających się zagrożeń. Osiągnięcie sukcesu w takiej sytuacji jest uwarunkowane odpowiednim wykorzystaniem dostępnych zasobów i podejmowaniem trafnych decyzji przez menedżerów. Głównym celem książki jest zaprezentowanie znaczenia poszczególnych zasobów dla osiągania efektywności biznesowej oraz wskazanie działań inwestycyjnych, jakie powinny być podejmowane na kolejnych etapach rozwoju MŚP. W pierwszej, teoretycznej części książki omówiono: • koncepcje rozwoju organizacji, • w sposób szczegółowy charakterystykę etapów rozwoju MŚP, • znaczenie zasobów finansowych, ludzkich, organizacyjnych, relacyjnych i rzeczowych w budowaniu efektywności MŚP, • formy inwestowania w poszczególne kategorie zasobów.W drugiej, empirycznej przedstawione zostały wyniki badań przeprowadzonych na grupie 382 polskich MŚP. Pozwoliły one na sformułowanie m.in. następujących wniosków: • Struktura inwestycji rozwojowych na kolejnych etapach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw znacząco różni się. • Struktura inwestycji w firmach osiągających wyższą i niższą stopę zwrotu różni się na każdym etapie rozwoju. • Inwestycje w kapitał organizacyjny mają kluczowe znaczenie dla efektywności firm na początkowym etapie ich funkcjonowania. • Wraz z rozwojem organizacji zwiększa się znaczenie inwestycji w kapitał relacyjny oraz w kapitał ludzki.Wyniki przeprowadzonych badań stanowią cenną wskazówkę dla właścicieli MŚP, gdyż dzięki określeniu poziomu rozwoju organizacji możliwe jest zoptymalizowanie struktury inwestycji tak, by osiągać lepsze efekty biznesowe. Książka ta, ze względu na zakres prowadzonych rozważań (obejmujący m.in. modele rozwoju organizacji, teorię zasobową), może stanowić również źródło inspiracji dla badaczy zajmujących się problematyką MŚP.
czytaj więcej Produkt może mieć uszkodzone opakowanie, metkę cenową lub naruszoną plombę fabryczną opakowania.
Uszkodzenia nie wpływają na funkcjonalność produktu.
Produkt jest nieużywany, kompletny i fabrycznie nowy.