
search
Udostępnij
Niniejsze opracowanie ma charakter syntetyczny i przeglądowy. Intencją autora była rekapitulacja i podsumowanie dotychczasowych spostrzeżeń badaczy na temat recepcji form włoskiego renesans w architekturze XIX-wieczneg Krakowa. Wyodrębnione chronologicznie podrozdziały: styl florencki, styl schinklowski oraz dojrzały neorenesans, wskazują zarówno
Niniejsze opracowanie ma charakter syntetyczny i przeglądowy. Intencją autora była rekapitulacja i podsumowanie dotychczasowych spostrzeżeń badaczy na temat recepcji form włoskiego renesans w architekturze XIX-wieczneg Krakowa. Wyodrębnione chronologicznie podrozdziały: styl florencki, styl schinklowski oraz dojrzały neorenesans, wskazują zarówno na niejednorodny charakter przemian omawianego zjawiska, jak i na zasadniczy kierunek oraz charakter przemian, któremu ono podlegało. Włoski neorenesans był ważnym nurtem w krakowskiej architekturze, o czym świadczą pojawiające się w niniejszym opracowaniu nazwiska najwybitiejszych ówcześnie architektów.
Spis treści:
Wstęp
Styl florencki w Krakowie - lata czterdzieste XIX wieku
Styl Schinklowski - krakowski neorenesans połowy stulecia
Rozwój dojrzałego noerenesansu w czwartej ćwierci XIX wieku
Podsumowanie
Summary
Ilustracje
Spis ilustracji
Niedostępny
Darmowa dostawa już od 100 zł
Zamów tel.: tel.: 508768309 (Kamila)
Pon. – Pt. 8:00 – 15:00
Oliva Achille Bonito, Krzysztof M. Bednarski
OfficynaOliva Achille Bonito, Krzysztof M. Bednarski
OfficynaPowiadom mnie o zmianie ceny.
Adrian Besley, Katarzyna Kowalczyk
Burda Książki