search
Udostępnij
Studia drugiego stopnia na kierunku pielęgniarstwo mają na celu przygotowanie absolwentów do samodzielnego pełnienia funkcji pielęgniarskich z wykorzystaniem zaawansowanej i rozszerzonej (względem studiów I stopnia) wiedzy z zakresu nauk o zdrowiu i nauk medycznych. Dotyczy to, między innymi, samodzielnego koordynowania, czyli organizowania,
Studia drugiego stopnia na kierunku pielęgniarstwo mają na celu przygotowanie absolwentów do samodzielnego pełnienia funkcji pielęgniarskich z wykorzystaniem zaawansowanej i rozszerzonej (względem studiów I stopnia) wiedzy z zakresu nauk o zdrowiu i nauk medycznych. Dotyczy to, między innymi, samodzielnego koordynowania, czyli organizowania, planowania, nadzorowania i świadczenia zindywidualizowanej opieki nad pacjentami, doskonalenia jakości tej opieki zgodnie z zasadą praktyki opartej na dowodach oraz rozwijania jej na podstawie wyników badań naukowych, łącznie z czynnym udziałem w ich prowadzeniu i wprowadzaniu do praktyki. Aby sprostać wysokim wymaganiom dotyczącym kształcenia pielęgniarek i zapewnić jego wysoką jakość, został opracowany standard kształcenia na tym kierunku. Precyzuje on zasady organizacji studiów oraz szczegółowo opisuje efekty uczenia się określające, co absolwent powinien wiedzieć, rozumieć i umieć, kończąc studia II stopnia. To, czy student osiągnął zaplanowane efekty jest sprawdzane podczas egzaminu magisterskiego. Naszym głównym celem podczas przygotowywania tego podręcznika było stworzenie opracowania, które ułatwi studentom naukę do tego egzaminu. Książka ta stanowi kompendium wiedzy w formie zestawu pytań i odpowiedzi obejmujących zakres wiedzy opisanej w standardzie kształcenia dla drugiego poziomu studiów na kierunku pielęgniarstwo i jest przygotowana tematycznie zgodnie z tym, jak określone jest to w standardzie. Jest ona podzielona na poszczególne moduły, czyli obejmuje nauki humanistyczne i społeczne, zaawansowaną praktykę pielęgniarską oraz badania naukowe i rozwój pielęgniarstwa. Mimo że książka ta nie zastąpi podręczników zalecanych dla poszczególnych zajęć, pozwoli na powtórzenie kluczowych zagadnień, a także usystematyzowanie wiedzy i przećwiczenie sprawnego i zwartego formułowania odpowiedzi. prof. dr hab. n. med. Bożena Czarkowska-Pączek Zakład Pielęgniarstwa Klinicznego, Wydział Nauki o Zdrowiu, Warszawski Uniwersytet Medyczny
Na razie nie dodano żadnej recenzji.