TORBY NA PREZENTYBez%20tytu%C5%82u_2.png 

TAKTYKI WIZUALNE MICHAEL DE CERTEAU I OBRAZY

search

    TAKTYKI WIZUALNE MICHAEL DE CERTEAU I OBRAZY

    Katarzyna Thiel-Jańczuk

    Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

    9788323340430

    16 x 23

    300

    miękka

    Wydana w 1980 roku we Francji książka Michela de Certeau Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, która stała się punktem wyjścia do powstania niniejszego tomu, inspirowała liczne nurty rozwijających się od ponad trzydziestu lat badań kulturowych. Choć jednak zaproponowane przez Certeau pojęcia „taktyk” i „strategii” zadomowiły się

    Wydana w 1980 roku we Francji książka Michela de Certeau Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, która stała się punktem wyjścia do powstania niniejszego tomu, inspirowała liczne nurty rozwijających się od ponad trzydziestu lat badań kulturowych. Choć jednak zaproponowane przez Certeau pojęcia „taktyk” i „strategii” zadomowiły się już na stałe w słowniku badań nad kulturą popularną, studiach postkolonialnych czy urban studies, rzadko pojawiają się one w kontekście badań nad kulturą wizualną. Autorzy zbioru stawiają sobie za cel uzupełnienie tego braku, biorąc za punkt wyjścia fakt, że – pomimo znikomej w gruncie rzeczy liczby dzieł francuskiego myśliciela poświęconych wprost namalowanym obrazom czy patrzeniu – w całej swej twórczości poruszał się on konsekwentnie w obszarze problematyki przedstawienia.

    „Autorzy tomu ujawniają rolę, jaką koncepcja widzenia odgrywa w samym centrum myśli Michela de Certeau. Odpowiednia lektura jego pism teologicznych oraz prac poświęconych tradycji i myśli mistycznej stawia czytelnika wobec zagadnienia relacji między widzialnym a niewidzialnym oraz między obrazami ciała a funkcjonowaniem ciała jako obrazu. Ta książka próbuje zatem wypełnić rzeczywiście istotną lukę w polskiej humanistyce. Całość składa się na bardzo interesującą lekturę, która może odegrać w polskiej humanistyce zauważalną rolę, wzbogacając zarówno rozważania semiotyczne, jak i dotyczące teorii obrazu czy teorii wizualności, a więc mające konsekwencje na przykład dla filmoznawstwa, historii sztuki, wiedzy o fotografii i badań nad kulturą popularną oraz nowymi mediami”.

    czytaj więcej
    Produkt może mieć uszkodzone opakowanie, metkę cenową lub naruszoną plombę fabryczną opakowania.
    Uszkodzenia nie wpływają na funkcjonalność produktu.
    Produkt jest nieużywany, kompletny i fabrycznie nowy.
      28,11 zł
      37,99 zł
      Taniej o: 9.88 zł (-26%)


      Recenzje

      Na razie nie dodano żadnej recenzji.

      Napisz swoją opinię

      TAKTYKI WIZUALNE MICHAEL DE CERTEAU I OBRAZY

      Napisz swoją opinię