ZWIENA WACHMISTROWA SAMOLOTY OKRĘTY WOZY BOJOWE Cieślak Krzysztof Zobacz większe

Nie ma punktów za ten produkt.


ZWIENA WACHMISTROWA SAMOLOTY OKRĘTY WOZY BOJOWE Cieślak Krzysztof

Cieślak Krzysztof

Napoleon V

9788365652447

miękka

250x180

66

Termin „zwieno” jest trudny do przetłumaczenia na język polski, tak w XIX wieku nazywano najmniejszy pododdział, odpowiednik dzisiejszej sekcji. W sowieckim lotnictwie termin ten oznaczał klucz (sekcję) złożony z kilku samolotów. Ponieważ nazwa rosyjska utrwaliła się w wielu językach, w dalszej części tekstu też będzie używana w oryginale.
Początek „Zwiena” w niczym nie zapowiadał rozmachu dalszych prac. Zaczęło się zgoła niewinnie, od modelu. W 1930 roku w Instytucie Naukowo-Badawczym Wojsk Lotniczych (NII WWS) ogłoszono konkurs na projekt celu latającego przeznaczonego do szkolenia strzeleckiego pilotów myśliwskich. Brygadą NII testującą ciężkie samoloty kierował w tym czasie inżynier Władimir Siergiejewicz Wachmistrow, który przedstawił projekt modelu o rozpiętości ok. 1 m. Model ten nie miał startować samodzielnie, lecz miał być wynoszony na górnym płacie samolotu R-1.
Próby przeprowadzał osobiście pomysłodawca Rybałczuk, także nawigator i pilot. Puszczony wolno samolocik wykonywał ewolucje, jakich nie można było uzyskać przy celu holowanym.
Skoro mógł startować model, czy nie spróbować tego samego z prawdziwym samolotem?
Rosjanie twierdzą, że Wachmistrow nigdy nie słyszał o rozwiązaniu jakie John Porte zastosował w łodzi latającej swojej konstrukcji. Dziś trudno powiedzieć czy tak było. Być może nie wiedział też o dwóch wcześniejszych patentach, bowiem później w 1934 roku usiłował opatentować bez skutku swój pomysł.
A pomysł Wachmistrowa polegał na stworzeniu zespołu: samolot bombowy z własną eskortą myśliwską.


Termin „zwieno” jest trudny do przetłumaczenia na język polski, tak w XIX wieku nazywano najmniejszy pododdział, odpowiednik dzisiejszej sekcji. W sowieckim lotnictwie termin ten oznaczał klucz (sekcję) złożony z kilku samolotów. Ponieważ nazwa rosyjska utrwaliła się w wielu językach, w dalszej części tekstu też będzie używana w oryginale.
Początek „Zwiena” w niczym nie zapowiadał rozmachu dalszych prac. Zaczęło się zgoła niewinnie, od modelu. W 1930 roku w Instytucie Naukowo-Badawczym Wojsk Lotniczych (NII WWS) ogłoszono konkurs na projekt celu latającego przeznaczonego do szkolenia strzeleckiego pilotów myśliwskich. Brygadą NII testującą ciężkie samoloty kierował w tym czasie inżynier Władimir Siergiejewicz Wachmistrow, który przedstawił projekt modelu o rozpiętości ok. 1 m. Model ten nie miał startować samodzielnie, lecz miał być wynoszony na górnym płacie samolotu R-1.
Próby przeprowadzał osobiście pomysłodawca Rybałczuk, także nawigator i pilot. Puszczony wolno samolocik wykonywał ewolucje, jakich nie można było uzyskać przy celu holowanym.
Skoro mógł startować model, czy nie spróbować tego samego z prawdziwym samolotem?
Rosjanie twierdzą, że Wachmistrow nigdy nie słyszał o rozwiązaniu jakie John Porte zastosował w łodzi latającej swojej konstrukcji. Dziś trudno powiedzieć czy tak było. Być może nie wiedział też o dwóch wcześniejszych patentach, bowiem później w 1934 roku usiłował opatentować bez skutku swój pomysł.
A pomysł Wachmistrowa polegał na stworzeniu zespołu: samolot bombowy z własną eskortą myśliwską.


Opinie

Napisz opinię

ZWIENA WACHMISTROWA SAMOLOTY OKRĘTY WOZY BOJOWE Cieślak Krzysztof

ZWIENA WACHMISTROWA SAMOLOTY OKRĘTY WOZY BOJOWE Cieślak Krzysztof

Termin „zwieno” jest trudny do przetłumaczenia na język polski, tak w XIX wieku nazywano najmniejszy pododdział, odpowiednik dzisiejszej sekcji. W sowieckim lotnictwie termin ten oznaczał klucz (sekcję) złożony z kilku samolotów. Ponieważ nazwa rosyjska utrwaliła się w wielu językach, w dalszej części tekstu też będzie używana w ...

Cena w innych sklepach:

24,90 zł

Przecena na:

7,47 zł brutto

Taniej o: 17.43 zł (70 %)

POŚPIESZ SIĘ OSTATNI EGZ.

Wysyłamy w 24h

Dodaj do listy życzeń

Jak zrobić wiele zamówień na 1 koszt wysyłki?
Kup teraz i zapłać za 30 dni (dotyczy zamówień powyżej 40 zł) Płać z PayPro

Opcje wysyłki

Darmowa wysyłka od 200 zł Paczką w Ruchu
Domówienie do zamówienia (dot. zamówień niewysłanych): 0 zł
Paczka w Ruchu: 6.99 zł
Paczka Pocztowa - odbiór w placówce poczty: 9.5 zł
Paczka Pocztowa: 10.5 zł
Paczka Pocztowa - odbiór w placówce poczty (za pobraniem) : 11.5 zł
Poczta Polska - Kurier 48 (za pobraniem): 13 zł
Kurier DPD: 13 zł
Poczta Polska - Kurier: 13 zł
Paczka pocztowa (za pobraniem) : 13 zł
Kurier DPD za pobraniem: 16 zł
pokaż więcej
Kurier DPD za pobraniem: 16 zł
Paczkomat Inpost: 11.98 zł
Paczkomat INPOST (pobranie) : 15.99 zł
Skępe , Księgarnia skladnicaksiegarska.pl, Al. 1 maja 9: 0 zł
Poznań Dębiec - Księgarnia Emulus.pl Osinowa 14/16 Pawilon handlowy: 0 zł
Poczta Polska - przesyłka zagraniczna (Europa): koszt przesyłki zależy od wagi
Kurier DPD zagranica (UE): 0 zł
Paczka w Ruchu - przesyłka pobraniowa: 8.99 zł
Inpost - kurier: 11.98 zł
Inpost - kurier za pobraniem: 13 zł
schowaj

Inne z tej kategorii

  • Outlet książek i zabawek

    Oferujemy produkty przecenione, które są tzw. zwrotami konsumenckimi, produktami z wystaw sklepowych czy też zwrotami z marketów... więcej

  • Darmowa dostawa

    Przy zakupach za minimum 200 zł

  • Masz pytania?

    Zadzwoń: 508 768 309 (godz. 8-16 pt-pn)
    lub napisz sprzedaz@skladnicaksiegarska.pl

  • Prawo zwrotu

    Jeśli produkt nie spełnia twoich oczekiwań, możesz go zwrócić w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki.

Płatność za zamówienie możesz zrealizować nawet za 30 dni. skladknicaksiegarska.pl oferuje produkty przecenione nowe i outletowe.